Kritans Stickspår

Om du inte har något bättre för dig.

Friday, June 09, 2006

Okej, Polen var verkligen usla, mitt tips toksprack och grattis Ecuador! Snacka om att genomföra en match perfekt: alla gav allt, man bjussade inte en millimeter och de chanser man fick (tog?) tog man.

Märkligare då med Polen som sagt. Man tycker att ett lag borde vara superfokuserat och på när VM väl drar igång. Alla måste ju ha drömt om en stund som denna sen de var typ fem år. Och så kliver de runt lojt, fegt och idéfattigt. Det var liksom intekramp heller. Bara... segt. Har sett sådant förr; lag som har chansen att gå upp, eller säkra nytt kontrakt, och som plötsligt inte verkar bry sig. Mycket mysko.

Matchen var kanske riggad. Jag var dock inte med i gänget som fick veta, kan jag säga.

Detta gör dock att om vi vinner gruppen så får vi Ecuador i åttondelen. Och dem tar vi. Vi är bättre än dem på att vara tråkiga och välorganiserade. De kommer dessutom att vara nöjda med att ha gått vidare från gruppen. Nya order till Lars-Roland alltså: Vinn alla matcher!

2 Comments:

  • At 10:31 PM, Blogger CV said…

    Aha, är det Ecuador vi i så fall får möta. Det hade jag inte koll på. Men det är farligt, farligt att undervärdera ett lag. Bättre möta att lag du vet att du måste skärpa dig varenda minut mot.
    Hellre Tyskland nästan, för ska under ske så sker de.
    RS
    kulturbloggen.com

     
  • At 12:37 AM, Blogger Kritan said…

    Jo, jag tänker att vi vinner gruppen. Ecuador torskar mot Tyskland, men tar Costa Rica och blir således tvåa. Och jag tror inte vi kommer att underskatta dem, inte i en åttondel. Och vi är bättre på det de är bra på.

     

Post a Comment

<< Home