Kritans Stickspår

Om du inte har något bättre för dig.

Wednesday, June 21, 2006

Stickspåret tar sig möjligen av daga - åtminstone semester

Min specialkompetens - eller usp, kanske - är att skriva om skolfrågor. Detta gjorde jag på Kritan under hösten och våren. Sedan bröt sommar och VM in, och kritan kroknade. Nu fimpar jag även Stickspåret, tillsvidare. Tror att världen går vidare i alla fall. Det finns så många andra som också skriver lite ofokuserat om fotboll och sånt, så det blir ju inte direkt som när Harry Martinsson la ner.

Jag skulle tippa att jag för närvarande har cirka en unika besökare i månaden, och till dig alla skickar jag en önskan att du hittar andra bloggar att flykta till när du har tid. Till hösten skall jag återkomma i någon form, tänker jag mig. Kanske - helst faktiskt - utanför garderoben.

Först som sist:

Koka alltid extra potatis. Dagen efter kan du steka den till bacon och ägg, dra i dig en flaska HP och njuta över att England aldrig vinner. Eller hacka en liten röra med matjessill, lök och ägg. Eller käka med Drottens kaviar. Eller göra en fransk potatissallad att äta till en hamster-asado. Eller nåt. Koka alltid extra potatis.

Chippen måste klippas. Ju längre vi går i VM desto mer riskerar hans västerås-snodd att utvecklas till ett diplomatiskt problem.

Skall du köra bil i sommar skall du ta det lugnt.

Det finns inte så lite "ja, jag har ju alltid tyckt att det gått lite för fort för Zlatan, som ju faktiskt är ganska överskattad" i alla de kommentarer som nu tycker att Allbäck skall starta. Alltså, Allbäck är kanon, men Zlatan är av en helt annan dimension. Är han frisk skall han spela. Punkt.

Kulinariteter som snart kommer att återupprättas i spalter och provkök; torkade kryddor, wasa sport och 2,8:or. Var för sig, that is, men blanda gärna om du tror det funkar.

Känns det som om du skulle vilja ha ett favoritlag i Sverige skall du investera dina känslor i IK Sirius från Uppsala. De har sjukt snygga tröjor och de kommer att spela i Superettan nästa år. Då blir det dyrare. Köpläge nu alltså. Bra siriustrivia hittar du på den avsomnade sajten Där skåpet skall stå. Aktuell info på officiella eller supportersidan.

Lime, mynta, sockerlag, rom, krossad is och soda. Mojito. Bäst just nu. Poppis i Stockholm -96.

Ord jag vill undvika: Politiskt korrekt respektive moralpanik. Det första används av marginaliserade grupper som 42-åriga män med bil, bostad och årsinkomst över 400 000 kronor, om folk som tycker bra saker. Det senare används av marginaliserade grupper som 42-åriga män med bil, bostad och årsinkomst på över 400 000 kronor, om vilja att agera.

Ord jag undrar över: Uppsnack.

Hornstull Hillbillies. Klubb, torsdagar, Street, på Söder i Stockholm. Amerikansk bondrock i vid bemärkelse.

Se till att Feministiskt initiativ tar sig in i riksdagen.

Årets sill och knätofs kommer att begås i sydöstra Bryssel. Blir grymt. Lördag bjuder Sverige - Deutschland. På flamländska, tyska eller franska.

Besök Hela listan.

Klart vi kan ta Tyskland. De har gått bra i tre matcher, främst framåt, men de har sannerligen inte behövt förta sig. Hittills har de sluppit gnet, press och organisation. Vi har en mycket, mycket god chans att ge dem ledigt för resten av turneringen.

Igår åkte jag och badade i en liten sjö. Kommunal badplats, änder, gråmulet, barn som åt sand. Aaaah. På väg hem en cd med Beatles alla listettor. Aaaah.

Trevlig sommar!


OBS! Bilden är ett montage.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home